Trend DK
Forside Streaming Ikke meget Black Friday her: Spotify bliver snart dyrere

Ikke meget Black Friday her: Spotify bliver snart dyrere

Macbook,Iphone,Spotify,Logo
Primakov / Shutterstock

Selvom Black Friday (eller Black Week, som det har udviklet sig til) normalt handler om besparelser, bør Spotify-brugerne forberede sig på endnu en prisstigning.

Lige nu læser andre

Ifølge en ny rapport fra Financial Times forbereder streamingtjenesten sig på at hæve priserne i første kvartal af 2026, hvilket markerer virksomhedens næste store forsøg på at skabe en stabil rentabilitet.

Tiltaget kommer i kølvandet på Spotifys omfattende runde af internationale prisstigninger tilbage i august, som ramte brugere i Sydasien, Mellemøsten, Afrika, Europa, Latinamerika og Asien-Stillehavsregionen.

USA, som fortsat er Spotifys største og mest indbringende marked, blev dengang skånet, men det var tilsyneladende kun en midlertidig ting.

Flere af de helt store pladeselskaber har angiveligt presset Spotify og konkurrerende streamingtjenester til at hæve abonnementspriserne i takt med stigende inflation og højere omkostninger i branchen.

Da Spotifys marginer er under lup og på grund af de stigende forventninger fra investorer, virker en prisstigning i 2026 stadig mere uundgåelig, skriver mediet Trusted Reviews.

Læs også

Derudover hævede Spotify sidst priserne i USA i juni 2024. Det individuelle Premium-abonnement koster i øjeblikket 11,99 dollars om måneden, mens Student-abonnementet har en pris på 5,99 dollars. Duo-planen koster 16,99 dollars, mens Family-planen koster 19,99 dollars.

Der er endnu ingen oplysninger om, hvor meget de enkelte abonnementstyper vil stige, eller om Spotify planlægger at introducere nye funktioner eller forbedringer i forbindelse med prisstigningen.

Der er med andre ord ingen meldinger om, hvor meget hvert abonnement bliver dyrere, eller om Spotify vil tilbyde ekstra fordele sammen med de kommende prisstigninger. Men set i lyset af de globale prisstigninger hen over året bør amerikanske abonnenter forvente en ganske markant stigning.

For nu kommenterer virksomheden ikke offentligt på de forventede prisstigninger, men da første kvartal 2026 er mindre end et halvt år væk, kan amerikanske brugere med fordel begynde at tilpasse deres budgetter.

Ads by MGDK