Trend DK
Forside Gaming Dawnwalker-studiet lover nyt twist på vampyrgenren

Dawnwalker-studiet lover nyt twist på vampyrgenren

Dawnwalker-studiet lover nyt twist på vampyrgenren
RebelWolf.com

Dawnwalker-studiet lover at gentænke vampyrgenren og teaser en dristig ny drejning, som fans aldrig har set før.

Lige nu læser andre

En bølge af nye vampyrspil har gjort nogle spillere trætte, især efter den lunkne modtagelse af Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

Med Marvels Blade på vej næste år er det et tæt pakket marked for enhver udvikler, der håber at skabe sit eget aftryk.

Men Konrad Tomaszkiewicz, bedst kendt som instruktøren bag The Witcher 3, tror, at hans debutprojekt hos Rebel Wolves kan trives i netop dette klima.

Udover de klassiske troper

I et interview med GamesRadar+ fortalte Tomaszkiewicz, at The Blood of Dawnwalker ikke udelukkende vil støtte sig på traditionelle vampyrtroper.

Hovedkarakteren Coen er en Dawnwalker — delvist menneske, delvist vampyr — som kan tage på missioner i dagslys som menneske eller operere i skyggerne med natlige kræfter.

Læs også

“Vi har forskellige nattens væsner,” sagde han og understregede, at teamet ønsker at skabe en historie, der inkluderer vampyrer uden at lade dem dominere alt.

Målet er at udvide fortællingen, så den ikke føles som endnu et klassisk vampyreventyr.

En fleksibel tilgang

Studiet håber, at denne dobbelte identitet vil forme spillets rytme og give spillerne en grund til at skifte mellem dag- og natmissioner.

Tomaszkiewicz fremhævede, at fokus er på variation og spillerfrihed fremfor én fast fantasi.

Han bemærkede også, at teamet ønsker, at spillets verden skal føles meningsfuld at udforske, selvom den forbliver mere kompakt end store open-world-titler.

Læs også

Inspireret, ikke kopieret

En af de største inspirationskilder er Arkanes Dishonored-serie. Ifølge Tomaszkiewicz ville udviklerne skabe bevægelse og udforskning, der giver samme følelse af åbenhed. “Det er ikke sådan, at du kan gå ind overalt,” sagde han, men verden bør føles som om den giver “næsten total frihed” i måden, man bevæger sig igennem den.

Han understregede dog også, at The Blood of Dawnwalker bevidst holdes modest i skala. Studiots lille hold — inklusive flere Witcher 3-veteraner — valgte at prioritere dybde over bredde og sagde, at de “ikke ønskede at lave en open world på 400 timer”.

Kilder: Steam/Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, GamesRadar+, PCGamer

Ads by MGDK