Trend DK
Forside Sikkerhed Google Chrome beskytter dig mod svindlere ved hjælp af denne...

Google Chrome beskytter dig mod svindlere ved hjælp af denne funktion

Chrome
BigTunaOnline / Shutterstock.com

Det er blevet sværere og sværere at beskytte sig mod svindlere på nettet, men nu er der hjælp at hente direkte i Google Chrome.

Lige nu læser andre

Google Chrome har rullet en ny AI-funktion ud. Brugere kan med denne funktion hurtigere vurdere, om en webshop er pålidelig. I øjeblikket er funktionen kun tilgængelig i USA, men det ændrer sig forhåbentlig inden længe

Webshops er ikke altid sikre at handle hos. Derfor er der også en del af de danske forbrugere, der hvert år ender med at blive ofre for online bedrageri gennem webbutikker.

Af denne grund skal der heller ikke være nogen tvivl om, at den nye funktion i Google Chrome også må siges at være mere end velkommen i Danmark.

Med funktionen sørger AI for, at du som bruger med et AI-genereret overblik med det samme kan se, hvor godt den pågældende butik er vurderet. Du får dermed mere information om produktkvalitet, priser, kundeservice og butikkens returpolitik.

Ny pop-up i Google Chrome fortæller dig alt, du skal vide

Læs også

Overblikket vises i en pop-up, så snart du klikker på det nye ikon, der findes til venstre i adressefeltet. Google Chrome baserer oplysningerne på brugeranmeldelser og vurderinger fra partnere som Trustpilot.

Udover at gøre onlineshopping mere sikker, gør Google Chrome det også mere effektivt. Med ét klik får du alle de oplysninger, du har brug for – og kan hurtigt vurdere, om du hellere skal finde butikken et andet sted.

Google Chrome har i øvrigt for nylig lanceret flere shopping-relaterede funktioner. Blandt andet har browseren introduceret et virtuelt prøverum, personlige anbefalinger og AI-drevne værktøjer til at finde tøjstile eller indretningsidéer.

Pres fra markedet

Det er nyttigt, men også nødvendigt for Google, at de bliver ved med at udvikle og tilføje nye funktioner til Chrome. Det skyldes, at de oplever nemlig stigende konkurrence fra aktører som Perplexity, The Browser Company og Opera.

Læs også

Fælles for dem alle tre er, at de også lancerer AI-drevne funktioner (eller hele browsere) og dermed øger presset på Chrome.

Det amerikanske firma er ifølge rygterne også i fuld gang med at undersøge mulighederne for at integrere en AI-agent direkte i browseren.

Ads by MGDK